Solbränd tränare...

Då var det snart bara en dag kvar av semestern, känns lite trist då jag gärna hade varit ledig 4 veckor till.
Men så länge jag inte har vunnit på lotto eller nåt liknande så får man ta att man har ett jobb att gå till ifall man ska ha pengar i fickan...

Tycker första två veckorna gick normal fart medans tredje veckan bara försvann och den här veckan gått rätt så fort den med.

Det värsta är att man tänker att man måste ta vara på varje dag som är kvar... :)
Har dock tagit en annan väg och sett till att njuta och ta det lugnt sista dagarna, så som det bör sig på en semester.

Har även tagit paus i träningen den här veckan och kör igång på måndag igen med nya mål att nå. Julimålet klarade jag ju av så det är en bra morot att ha med sig för fortsättningen.

För det blir lite tuffare nu, nu när man dels har jobb och innebandyträningar under veckorna också. Blir en utmaning i sig att få ihop schemat för det. Men det ska bara gå på något sätt, annars har jag ju gett upp nästa mål utan någon fight lixom...

Vi hade veckans sista pass idag i stekande sol, jag själv vart bränd i ansiktet och runt halsen där tröjan inte fanns... :)
Träningspasset var utan tvekan veckans tuffaste, men grabbarna visade prov på suverän inställning och tog sig igenom allt jag jag körde. Tyvärr hann jag inte köra allt jag hade tänkt på dem här 2 h så en jobbigt löpövning "missade" dem.
Men vi fick en bra träning med grym bålfokus samt träning av den aeroba kapacitetet och den anaeroba kapaciteten.



Nu kommer vi sakta höja ribban vecka för vecka, så dem som missade den här veckans träningar får en tuff start.

Har redan på en vecka sett fins prestationer och det finns några spelare som visat att dem vill mycket, samtidigt som jag  fått en negativ prestation under veckan. Eller prestation är kanske fel att säga, men han tog ett dåligt beslut i veckan iallafall. Han får det tufft att vinna tillbaks sin plats i första laget ifall han inte visar en helt annan attityd. Självklart så kommer jag göra mitt för att hjälpa var och en, men vilken inställning man har och framförallt motivation till att bli bättre är upp till var och en.
Alla har samma förutsättningar, sen är det upp till dem hur dem tar vara på dem förutsättningarna.

Jag kommer satsa mer på dem som visar att dem verkligen vill och förtjänar speltiden.

Jag har alltid brukat säga att speltid är inget du får, utan den förtjänar man.

Träningsmatch nästa helg, dock så får vi ta resultatet i andra hand, det är mer av vikt hur spelarna klarar av dem matchpunkter vi kommer sätta upp till den matchen. Det är hur bra spelarna klarar av dem som sätter tempot på hur mycket tid dem behöver innan dem kan hela spelet.
Dock så skulle en seger mot förra säsongens seriesegrare vara en fin skalp, men i slutändan så vinner jag hellre i serien än nu... om jag måste välja... :)

Hoppas ännu också på att vi klart med det lag vi bjudit in den 20 september för träningsmatch, får svar under nästa vecka.. vore kul om dem tackade ja... :)

Har även sett på lite filmer som vanligt... denna gång på 4 st bra också :)

"Rovdyr" en norsk film som ännu en gång visar att norsk film just nu är bättre än svenskt.....



"Arn" såg på ettan och tvåan efter varandra och tyckte dem var bra, klart sevärda. Ja svensk film, men den var samproduktion med norsk film... ;)

 

"Message in a bottle" som var en fin berättelse, med Kevin Costner. En typisk mysfilm. :)



Satt i fredags och jobbade lite med matchfilmerna från Falun. Kul och se på. Vi gjorde en bra turnering. Synd bara att Svarta laget inte vann mot Järfälla för vi gjorde en riktigt bra match där. Vinst där och vi hade hållt mot Högalid och spelat slutspel. Men men, får bli nästa vår :) Vita laget tog iallafall Brons!! :)

Men jag såg även vilka brister vi hade och dem hoppas jag att vi nu kan jobba bort, framförallt i försvarsspelet mot bra lag. Får vi till det så kommer vi också lyfta vårat anfallspel...

Sista dagen imorgon. hmmm, vad gör man då?
Se på innebandy kl fem iallafall, men övrigt så får jag se.....

Var inte rädd för att dö, utan var rädd för att inte ha levt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0