The Hangover...

Då var det helg igen... :)  Tre dagarshelger är ju inte helt fel året ut..
Gäller att hitta det positiva i allt, eller hur?

Hade en bra onsdag, först jobba, sen bastade jag på jobbet direkt efter med några arbetskamrater...
Måste säga att jag är riktigt ringrostig, typ 2 månader sen sist, orkade inte mycker, blev att lufta sig några ggr.
Gäller att hålla igång det där så man kommer till den nivån att det bara är skönt att sitta länge där.
Får helt enkelt se till att det blir nåt man gör varje vecka... :)



Var helt slut när jag kom och och slumrade till lite och det kändes som att nej någon löpning på löpbandet orkar jag inte.
Men sen när jag satt och kollade på Sverige - Finland på tv (ingen höjdarmatch) så fick jag lite inspiration (inte av matchen), bytte om och satte iväg och sprang ute. Dels var det ju så sent så löparbandet hade bara framkallat arga grannar sen kändes det som en kul grej, inte sprungit ute på ett år typ.
Det var skönt, så där perfekt kvällssvalt i luften. Kul och se människor och annat medans man sprang än bara på en tv-skärm. :)  Tog mig en runda runt Geneta, en tur som är väl runt 5-6km. Det gick förvånansvärt bra, tog mig igenom hela rundan utan att stanna, även om jag trodde att den stora backen i slutet skulle köra slut på benen men det gjorde den inte. Kände mig stark, känns att styrketräningen gett resultat.

Var dock rätt så stel idag så det fick bli vila, så jag inte kör på för hårt. Vill inte bli skadad igen. Blir att köra ett pass imorgon istället.

Dagens träning med grabbarna bjöd på förutom regn även mycket träning av bålstyrkan samt en massa löpning såklart. Känns bra, tror flertalet av killarna som inte fick någon försäsongsträning förra säsongen kommer göra sin bästa säsong nu... :)

Nu väntar träning på lördag då vi ska först bli vän med bollen igen men också gå igenom 3 områden i vårt spel inför matchen på kvällen. Dem tre kommer ingå en några av dem matchpunkter vi ska lägga upp för matchen. Genomför vi dem bra så blir jag nöjd oavsett vilket resultat matchen får.

Känns som vi kan smyga lite i vassen den här säsongen, vi kom femma i serien förra säsongen och tappat tre spelare från våra 2 första femmor. Så pressen ligger på dem övriga lagen att visa att dem är bättre än oss ännu.



Real Nykvarn fortsätter att förstärka sitt lag, fått klart med målvakten Kenny från Mariefred. En av två 94:or som spelade med distriktlaget förra säsongen med 93:orna.
Så Kenny är en klar förstärkning för dem. Men hur kul kan det vara att vara en av tre målvakter i ett lag som har en match per helg? Känns som en av dem tre kommer tappa suget under säsongen...
Vinner dem inte serien med det lag dem har nu så måste det ses som ett stort misslyckande.....

Den östra delen av distriktlaget förlorade mot Turinge med 11-0. Rätt så väntat enligt mig då att möta ett topplag från herrtrean är lite väl tufft för ett P15 lag. Tror periodsiffrorna var 0-1, 0-4, 0-3, 0-3.

Vet inte om den västra delen spelade idag och mot vilka isåfall.

Hörde att dem hade tänkt spela turnering den 29-30 augusti, men inte fått så många anmälningar då det tydligen var även andra distriktlagscuper samma helg. Hoppas dock dem får tag i nåt lag så att grabbarna får spela en ordentlig match.

Premier League startar i helgen också, kanske blir att se på Manchester Uniteds premiärmatch på söndag.....

Passade på att se på film ikväll också, vart den beryktade "Baksmällan" och den var bra, skrattade en hel del.. :)



Mot helgen!!!

Winning is only good if you do it with style!!

Kommentarer
Postat av: jesper.b

ingen backe är en utmaning för dina vader micke ;)

2009-08-15 @ 00:28:31
Postat av: Coach Micke

Hahaha.... ja kanske sant det... :)

2009-08-15 @ 01:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0