En skön lördag...

Södermanlands HJ utslagna efter att ha förlorat båda matcherna idag, nyckelmatchen var mot Uppland som dem förlorade med 5-4 där Uppland gjorde segermålet 19.50... Måste varit tungt och det påverkade nog lite laddningen inför sista matchen sen.

DJ däremot imponerade och gick till kvartsfinal där dock Västerbotten vart för svåra men man hämtade in 1-5 till 4-5 i den sista perioden. Starkt gjort!!

På HJ sidan så tror jag på en final mellan Stockholm och Skåne medans det blir Stockholm - Västerbotten i DJ tror jag...



Även Eagle Floorball Cup i Karlstad startade idag, intressant med tanke på att regerande Svenska Mästarna Skoghall är med där.
11-0 mot Fullersta, 4-1 mot GS 86 och 3-0 mot serierivalen Sunnanå var resultaten i gruppspelet.
Semifinalerna är mellan Skoghall - Karlstad och Örnen - Sunnanå. Tror på rivalmöte Skoghall - Sunnanå i finalen...

I Örebro Cupen så verkar den två givna finalagen tyvärr få mötas i semifinalen. Örebro SK och IBF Falun.
Kvartsfinalerna börjar imorgon bitti och det känns som att det blir Stenhagen - Frölunda i andra semifinalen.
En final mellan Örebro - Stenhagen är mitt tips...

Kollade lite i Warbergsspelen, men den måste vara råtrist och spela. Ena gruppen hade två matcher på fredagen, ingen på lördagen och sen en på söndag samt slutspel. Lite resultat saknas där men på förhand känns det som en final mellan Träslövsläge och Capricorn...

Helgdag på Heron City idag, vi var inte hemma förrän halv elva på kvällen. Blir lätt så när man inte har bil... tog ca 1,5h enkel resa dit med buss, tåg och buss igen...
Barnen hann leka några timmar på "Barnens Planet", vilket måste vara en ren inkomstkälla för ägarna där. Grym bra idé.
Sedan åt vi lite mat innan det vart kvällsbion vid halv sju och "Aliens vs Monsters".
Barnen tyckte om filmen och själv så var det väl okej, har dock inte berättat att jag slumrade till mitt i filmen en stund... :)



Vi var inne en stund i spelhallen, men jisses vad dyrt det var. Nästan alla spelen hade 17kr per spel. Minns att det var inte alls så dyrt när jag var där för några år sedan.

Vi spelade lite "Guitar hero" i förmiddags innan vi åkte iväg och även barnen börjar få häng på gitarren. Riktigt kul spel även om man får ont i fingrarna efter några låtar i rad.. :)

Sett lite filmer sista dagarna också...

"Picture This" som var en typisk amerikansk "college movie" där dock den "fula ankungen" inte var så ful i början tycker jag...



"Hit and Run" som överraskade stort i början med hur allt började, bra gjort där. Men sen vart det lite för mycket "unreal" måste jag säga. Okej dock men ingen jättehit.




"The Lost" som är en psykologisk film som faktiskt var riktigt sevärd och behöll spänningen hela filmen ut samt hade ett högst oväntat slut måste jag säga. Klart sevärd!!

               

Bra lag använder sina backar båda defensivt som offensivt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0