Cuper...

SM finaldags i hockey!!!

Hv71 - Färjestad kommer bli en rykande bra finalserie...
Även om HV var bättre idag och vann match 1 så visade Färjestad prov på hur bra man kan vara, denna gång stod Stefan Liv i vägen bara.
Tror det blir riktigt tufft på fredag i Karlstad mot ett revansch suget Färjestad...

Dock så var det en riktigt bra match och vilket tempo det var i första periodern, ruggigt kul.



Såg som uppvärmning innan matchen lite på slutspelsmatch från finska ligan, nämnligen semifinal 3 mellan KalPa och Jyp, rätt så kul för KalPa som alltid varit mitt favoritlag i finland att dem tagit sig så här långt efter många många år i botten av serien. Dock så ligger dem under med 3-0 i matcher nu och det blir nog för tufft och vända. Dem hade behövt vinna hemma matchen idag.



Mycket sport idag, men p.g.a. hockeyn kunde jag inte se på fotbollsmatchen mellan Serbien och Sverige, förlust men kul att spelare som Rasmus Lindgren fick spela, den chansen har han varit värd länge, samt kul att Sebastian Larsson också fick spela igen. Dem två tror jag på i framtiden. Visst kanske lite även på Marcus Berg... :)

Spelledigt i helgen ger en lugn helg, skulle varit Marcus första innebandy match på söndag men hallen dem skulle spela i hade blivit bokad för en fotbollscup. Annars så skulle dem mött Turinge i Nykvarn. Nytt försök om 3 veckor istället.
Får bli "bara" träning på söndag för han istället, innan det blir middagsgäster som ska bjudas på tortillas och lite "Guitar Hero" spelande... :)
Kul känsla med gitarren, man känner sig lite som en gitarrist... :)

Även suttit och planerat lite inför påskcupen i Tullinge nästa helg. Två tuffa och jämnbra grupper vart det tillslut. Salem och Täby får ju ses som finalfavoriter på förhand. Ska bli kul och få möta dem, första gången den här säsongen. Täby mötte vi med Telge för 3 säsonger sen och åkte dit med 9-1 tror jag. Salem mötte vi med Telge 2 ggr för två år sedan, först 1-11 i träningsmatchen då allt gick fel och sen 0-3 i Zone Cupen efter 0-0 i halvtid. Förra säsongen mötte vi dem igen i Zone Cupen och då förlorade vi med 3-4 efter en bra match av oss.

Har lagt upp två olika slags lag uppställningar inför cupen. En uppställning där ena laget är ett "toppat" lag och en uppställning där det är uppdelat i två jämna lag. Vilket det nu blir vet jag inte ännu....

I cuperna efter så kommer vi köra med det bästa vi får fram till Vilsta Cupen medans övriga får spela i Grimsta Cupen. I HAIS så blir det två jämn bra lag och i Falun vet jag inte ännu hur vi gör,

Finns fördelar och nackdelar hur man än väljer.

Två filmer har det blivit sen sist.
Först såg jag på "Behind Enemy Lines 3 - Colombia" och den var sådär, lite "superstars" över dem amerikanska soldaterna, typ 2 man dödar 30-40 st utan en enda skråma. Lite Rambo över dem. :)



Sedan såg jag på "From Within", en film som påminde lite om "One Missed Call"... var väl sådär, hade några oväntade vändningar dock. :)



Hade ett eget delmål som skulle vara klarar till den 1 april. Kom rätt så nära den, missade med 0,2 kg bara. Vilket var iallafall godkänt. Jag håller planeringen iallafall. Det som är i lite negativt att jag klarat det utan att träna eller så. Hart inte haft lusten att träna alls under mars. Spelade innebandy 3 ggr och gjorde några pass med "Jillian och Bob", men har inte kännt för att pressa mig själv eftersom jag inte kunnat använt löparbandet....

Nu gäller det dock att sätta fart för att jag ska klara nästa delmål som är i samband med att jag fyller år. 4kg ska bort på 4 veckor, så är det bara.

Måste bara kommentera va skönt med vårtecken!!!.. :)

Haha, på tal om annat så måste jag komma ihåg och ta en riktig koll på min cykel, som låter som bara den när jag cyklar, nåt är inte rätt, det hörs. Den är ju bara 1 år gammal, så nåt stort fel borde det inte vara.
Kommer ihåg min gamla cykel jag hade innan när jag bodde hemma i Geneta (mm ett tag sedan :)... ).
Cyklade som en galning med den cykeln men den höll för mina äventyrsresor bort till Pershagen för försäsongsträning med Pershagen. Resultatmässigt inte min bästa innebandy säsong, men däremot så har jag aldrig haft ett sådant tempo i mig som jag hade då.

Kommer ihåg på onsdagarna, först tuff träning med Pershagen i Västergård i 1,5 h sedan upp på cykeln och ner till Wasa för 1,5 h innebandy med polarna. Vi var alltid runt 10-15st på onsdagskvällarna. Det var tider det. Kommer ihåg att jag kunde göra vad som helst på planen då, allt gick min väg dem där onsdagskvällarna... :)

Valde dock att varva ner säsongen efter, i efterhand kanske synd då Pershagen tappade tre ordinarie backar till säsongen efter och jag hade tagit en ordinarie plats utan problem säsongen efter, men men...
Hade roliga säsonger i div 4 också.

Hade redan valt att prioritera tränandet före mitt egna spelande redan den säsongen med Pershagen, tackade nej till att åka med på elitcup i Falun där vi mötte elitlag, Vilken upplevelse det hade varit. :)
Men tackade nej för att jag hade Cupspel med ungdomslagen samma helg i Huddinge.
P80 och P86 tog brons medans P84 vann cupen, så jag har aldrig ångrat mitt val.. :)
Tro att även P82 var med i cupen, minns inte men många lag hade jag..

P84 lagets vinst var riktigt skön då vi i första gruppspelsmatchen förlorade med 10-0 mot GAIK, vi vart bättre för varje match och tog oss till final där GAIK väntade igen, osis för dem så vann vi matchen med 1-0, segerskytt lilla Petter Öberg....
Sällan sett mer gladare killar som den gången.....

Cuper är alltid speciella, det är något speciellt över dem.... oavsett om det gått bra eller dåligt så finns det oftast saker att minnas...

Flest minnen finns nog från 87-lagets resa till Gävle för herrcup när dem var juniorer. Det hände mycket på den resan som nog ska hålla hemligt för allas skull..... :)
Skulle dock vara kul och få ett ex av filmen som gjordes där.....

Spelas en del intressanta cuper i helgen, samt Distriktlags SM i Nyköping, så synd att man inte kan åka dit och kolla nu när det är så nära, samt så spelas Örebro Cupen, Warbergsspelen och slutspelsmatcher i Stockholm nu i helgen.

Satt häromdagen och funderade på vilka cuper vi ska vara med nästa säsong...
Skulle ekonomi inte vara någon faktor så skulle Gothia, Örebro, Linköping och Buster Cup vara kul och vara med i...



Träning imorgon igen och då ska vi nöta lite av det vi körde i tisdags, spelvändingar och att utnyttja 3 mo 2, 2 mot 1 situationer på bästa sätt... finns alltid en tendens att överarbeta situationerna och speciellt på träningarna...

Go hard or go home

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0