Dubbel besvikelse...

Så tungt.... nu är det en bragd ifall Hv71 vänder på den här matchserien.
hade dem vunnit idag så hade chansen funnits, men nu tar det slut imorgon.

Färjestad är för starka och nu med guldvrittning så kommer dem inte gå att stoppa.
Synd för Hv gjorde en bra match idag, sista perioden spelade man dock för defensivt och det höll i 16 minuter innan 2-2 kom. Sen friläge och straff i förlängningen....*suck*



Hade tänkt och se på Warberg - Balrog ikväll efter träningen, programmerade in videon innan jag åkte iväg till träningen.
Men kom hem och märkte att jag hade valt fel kanal.......*ridå ner*
Så typiskt, för det verkade ha varit en grym match idag....

Träningen idag var helt okej, saknades lite backar idag, men annars bra inställning idag.
Vi började med "10 i rad", dock så var det många och litet utrymme så jag slängde in en boll till och då vart det fart.

Körde en hel del skott tävlingar också. Pontus och Sebbe J vann varsin tävling.

Däretter körde vi 3 mot 2, 2 mot 1. Och det såg bra ut, bättre än förra veckan, man verkligen tänkte på dem riktlinjer vi hade lagt upp för hur man ska tänka i 3 mot 2 - anfallsmässigt.

Strafftävling inför helgens cup hann vi med också. Såg sådär ut, får hoppas vi inte behöver spela någon straffläggning i helgen bara.. :)

Två mål med poängräkning kom därefter. Olika poäng beroende på hur man gjorde mål och gjorde vissa bestämda saker i spelet.
Första matchen slutade med förkrossande 39-5  seger för vita mot blåa.
En liten genomgång och ändrade lite på lagen och Blåa tog över och vann med 19-6 i andra matchen.

En kul grej som jag nog ska köra oftare, spelet vart mindre hawaii och mer koncentrerat spel. Samt att man sökte mer just dem bitarna vi ville få fram i spelet.



Tyvärr är hallarna stängda på torsdag så ingen träning, utan bara ladda inför fredagens cupspel.

Fick lite tråkiga nyheter under dagen då arrangörerna hade flyttat våran första match från 09.00 till 10.30 istället. Va bra ni fick lite mer sovmorgon sa dem, njaaa... hade nog hellre hoppat över sovmorgon för nu ska vi spela match 10.30 med båda lagen och vi möter Täby och Salem i olika hallar.....
Nu mailade jag och gav några förslag på matchflytt som skulle göra att jag kan vara med på båda matcherna. Får hoppas dem löser det åt oss. Vore synd och missa en av matcherna.

Spelschemat i sig är tufft.
Laget i grupp A spelar match 10:30 i Tumba Hallen, sen 12:45 i Storvreten, därefter 14.15 i Tullinge innan vi spelar 17.15 i Tumba. Mellan match 2 och 3 har vi 45 minuter ifall det inte blir förseningar och då ska vi byta hall också.
Tufft värre....

Något som också är tufft eller kanske bara värre är min cykel. Nu har jag iofs inte fått punktering på några veckor, vilket annars är standard. Utan nu så hoppar kedjan av typ 2ggr per resa. Riktigt jobbigt även om det är lätt och få på den igen men det blir lite retsamt när det händer så ofta. Kanske borde ta och lämna in den för en årlig hälsokontroll... :)



Dessutom har jag ännu inte blivit attackerad eller nåt i Tribal Wars ännu, utan bygger sakta men säkert upp min by. Dock så hoppas jag att ingen får tanken att attackera mig då jag inte har så många soldater alls ännu. Har satsat mer på att bygga upp byn. Får hoppas att det är ett vinnande recept.

Kommer få min första Paladin snart också, hmm undrar vad man ska döpa honom till.... måste vara något coolt och tufft namn iallafall.. :)



(Paladin är stadens främste soldat, som kan ses som en lagkapten som höjer moralen och skills på dem andra soldaterna)

Gör näste man go!! (se till att din medspelare blir bättre)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0