Powerwalk..

NEEEEEEJJJJJJJJJ!!!

Så tänkte jag igår kväll när datorn fastnade precis innan jag skulle publicera mitt inlägg. Bara stänga av datorn, och då orkade jag inte börja skriva om allt igen.

Döm av min förvåning när jag öppnade bloggen idag och där var allt sparat!!

YES!!!

"Plötsligt händer det"... :)

Så vad har man gjort av denna måndag?

Upp tidigt med sonen som sov över efter sin innebandy träning igår. Riktigt kul och se den glädje dem har på sina träningar. :)

Vi spelade en hel del "Guitarr Hero" igår kväll då.. :)

Han var riktigt trött i morse, som en stående zombie.. :)
Iväg och lämnade honom till sin mor innan det bar iväg till jobbet på cykeln.
Där det var rätt så segt, vad gjorde vi igentligen innan kl tolv??.. :) joddå en del nytta vart det nog.
Men vi höll inte många knop dock.

Hem först och lämna cykeln, planera lite inköp innan det bar iväg till ICA Maxi för stor handel.
Dock en mindre av den varan, tuffare tider ekonomisk så då får man se till att tänka efter på vad man ska handla.. :)
Vart en hel del bra för under 800kr iallafall. bra jobbat!!



Lång promenad hem med matkassar därefter. (Bra träning om inte annat)

Har testat en ny sak idag också, då jag har haft problem med att jag får ont när jag springer så testade jag att köra Power Walk idag, det gick riktigt bra och hade inga känningar i benen.
Så nu blir det att köra det ett tag fram över, ska starta lugnt då jag brukar annars ha en ovana att starta hårt.
Blir nog bara en massa Power Walk den här veckan innan jag nästa veck a lägger till lite Styrkepass också.

45 minuters Power Walk, 4,5 km och 381 kcal vart det idag med andra ord på det passet.

GO Micke.. ;)

Var ett tag sen man nämnde hockey men måste säga att värvningen av Oscar Sundh från Timrå till Hv71 gillar jag skarpt.
Sundh var grym förra året i slutspelet, denna säsong kom han inte upp i samma nivå men han är bara 22 år och kommer säkerligen få en nytändning i Hv nu. En av mina favoritspelare i Timrå.

Oscar Sundh ? lämnar Timrå för HV 71.

Synd bara att Åkerman valde Lugano... men man kan inte få allt.. :)

Luleå värvar klock tycker jag, vilket är ett måste nu när man tappade Omark och Harju.

För SSK-fansen i staden så är ju SSK en av dem lagen som gjort minst väsen just nu under "Silly Season".
Man tappar båda målvakterna och måste ha en ny bra målvakt. Att Morgan och Richter försvinner gör inget. Men hoppas dem värvar rätt nu. Dem behöver spelare som gör poäng. Även om dem säkert trodde att Ahlbrant och Gråhns skulle fortsätta ösa in poäng i SSK, men icke sa nicke... Ahlbrant öste dock in poäng i Västerås denna säsong istället.
Vad är det som gör att spelare som gör en massa poäng innan dem kommer till SSK, slutar med det när dem ä ri laget och sen när dem lämnar gör mer poäng än dem gjorde innan........

Cup till helgen, kan tyvärr bara vara på en plats så det blir Vilsta för mig denna helg.
Vi kanske inte kommer kunna försvara titeln denna säsong, men jag tror vi kommer växa under turneringen mer och mer för varje match. Vi kommer låta alla spelarna få spela med i minst en dag i cupen då målet är att höja varje spelare.

Jag ser turneringen som en utmärkt utvecklingshelg för oss. Samt självklart kommer vi gå in för att vinna varje match.
Tror vi kan överraska en del då vi säkert komma bjuda på lite nytt och lite variation under helgen....

i Grimsta så känns det som att en slutspelsplats absolut är möjlig. En bra start mot Vallentuna och slutspelet ligger där framför oss...

Nu minns jag inte var jag låg när jag startade men har avancerat till 7638 plats i Tribal Wars... :)
Låter kanske lågt men ha iallafall passerat minst en 4-5000...
Börjar få lite fart på byn och kommer nog snart känna mig redo för att ta en till by..... (attackera och besegra)... :)

Dock så får man ha tålamod då det tar sin tid att bygga upp allt, men så länge jag får vara i fred så ska det gå bra...

Passade på att se på "Hjälp, jag är med i en Japansk Tv-Show" medans jag Power walkade.
Den är riktigt knasiga japanerna, men dem har grym fantasi för att hitta på tokiga tävlingar.
Dock lite synd att Tore (FCZ) åkte ut direkt då hela han är en behållning att se på.



Såg på lite filmer förra veckan också som måste kommenteras....

"Knowing" med Nicolas Cage...

Den var okej, inte mer. Dock rätt så bra vändning i slutet av saker man inte hade förväntat sig...



Sen såg jag på två C-klass filmer.... Dem var nästan så dåliga att dem vart bra.... :)
Riktigt mycket blod, andra vätskor och spyor i filmen.... Samt en jätte taskig babyscen..

"Feast 2 - Sloppy Seconds" och "Feast 3 - The Happy Final".

   

Träning imorgon, ska bli riktigt kul. Hoppas dessutom att överraskningen ska ske för killarna imorgon.

Bra kost, ordentlig sömn samt bra fysik ger dig dem bästa byggstenarna för att lyckas!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0