Hockey VM...

Ishockey VM är i full gång, sett en del matcher.

Kanada imponerar stort och ser ut som ett självklart finallag, däremot så finns det inget annat lag som känns lika självsäkert.


Ryssarna har bra spelare på pappret men verkar loja, är lite upp och ner, vilket inte minst matchen idag mot Sverige visade.

Tjeckerna ser riktigt svaga ut trots Jagr och får det tufft i slutspelet.

Finnarna har inte imponerat men gjort vad dem behövt göra hittills, har inte stjärnlag på pappret men kan växa för varje match.

USA ser inte lika vassa ut som i förra VM då Kessel-Parise-Stempniak var riktigt sevärda.

Sverige, har ryckt upp sig sen starten och verkar göra det Tre Kronor brukar göra, växa under turneringen, det som kan ställa till det är att man släpper in alldeles för många mål.

Just nu känns det som en final mellan Kanada - Finland nog, men en del matcher kvar.

Ryssland - Schweiz var riktigt sevärd. Sveriges sista tio minuter mot USA likaså samt dagens match mellan Sverige-Ryssland var helt okej.

30 april!

En speciell dag. Dels har jag haft delmålsdag och gick +1 denna månad, vilket inte var så konstigt med tanke på hur månaden sett ut. Låg +5 för 5 dagar sen innan jag satte fart och gjorde en stark slutspurt.

Nu gäller det att se till att Maj blir en bra månad, Power Walk:en har fungerat bra och ska nu kompletteras med styrkepass också.

Kul att så pass många grattat mig idag, solklart nytt rekord. :)

Fick ett tränarerbjudande igår, som är rätt så olikt det jag har nu. Har sagt att jag behöver helgen på mig att fundera innan jag svarar. Många faktorer att fundera och ta ställning till.

Det känns som att jag kommer svara på ett sätt, men tankarna går fram och tillbaks så det enda rätta är att verkligen fundera igenom det ordentligt.

Dock så är inte ersättningen i närheten av det som jag erbjöds av Järna för att bli juniortränare hos dem och skulle fått 30 000 plus resebidrag för en säsong...
Då tackade jag nej av flera orsaker, och känner än idag att det var rätt beslut då.



Istället hamnade jag i telge P94 några månader senare.... dock utan ersättning ;)

Cupspel i helgen och vi har återigen fått flertalet avhopp och återbud.
Så därför ska jag testa en sak som nog aldrig gjorts förrut, vad jag vet.
Går det igenom så tror jag det kommer bli en kul lördag framförallt. :)

Får se till att presentera det på ett bra sätt så att dem kan inse att det är bara en ren "Win-Win" situation för alla.

Filmer som setts:

"Fast and Furious" som var okej, väldigt typisk Vin Diesel film :)



"The Uninvited"

En bra rysare med riktig oväntat "twist" i slutet. Sevärd.



har även sett med barnen "Beverly Hills Chihuahua", barnen tyckte den var rolig, och visst bitvis nog även för en vuxen. :)




Spelade korpen match med jobbet igår också. Comeback efter skadan.
Kändes okej, fick inte ont. Samtidigt som det spelmässigt gick oförtjänt bra.
Vi vann med 7-1 och är klara för semifinal. Själv gick jag nog +4, gjorde ett mål och 2 ass. :)

Spelade en del idag också på pojkträningen, första passningsövningen gick illa, men i två målsspelet gick det riktigt bra.
Bara hoppas att benet håller nu. Ska försöka börja springa om 2 veckor så jag hinner få upp flåset innan Scaniamilen den 28 maj. Målet är att ta det under en timme, förra året var jag strax över en timme och hade inte tränat nåt innan så chansen finns så länge jag får vara skadefri.

Det var 20 lag till Falun cupen anmälda för någon dag sedan, perfekt tyckte jag och såg fram emot 4st 5-lagsgrupper och att vi skulle få minst 8 gruppspelsmatcher, men så kom det in två lag till nu och nu är det inte lika självklart med att vi hamnar i en 5-lagsgrupp längre. Trist...
Bara hoppas och att vi får det norska laget i en av våra grupper, har aldrig mött ett norskt lag så det vore hemst kul.

Imorgon väntar städning av lägenheten innan det kommer besök. Blir att bjuda på marängsviss, kakor och bullar, då det är nog det som går hem mest till barnen. :)




Ska dessutom försöka ta mig till Genetafältet och se på fotbollsmatch mellan Telge FF och nåt lag i div 4.
Är vädret bra så kan det bli en skön avkoppling.

Säsongen går mot sitt slut och det är 5 träningar kvar samt två cuper innan vi kan summera hela säsongen.
The End of the season is near...

Välj det du kan stå för, inte för att att alla andra valde att göra så. (Våga fira Valborg på rätt sätt!!)

Kommentarer
Postat av: Annika

Hörru Micke är du HELT sportfrälst asså!!! (skoja bara). Att du är duktig på innebandy är ju en sak, men du har ju koll på ALLT i boll/puck-idrotter...guldstjärnaa till dig i så fall! Hur går det i Tribals då?..kramisar från mig

2009-05-01 @ 03:44:01
URL: http://mormoranka.blogg.se/
Postat av: innebandy

norskar e riktigt sköna på planen alltså ;)



"Tare me ro, tare me ro!!!"

2009-05-01 @ 23:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0