Lugn söndag.....

En lugn söndag är på väg mot sitt slut...

Förmiddagen gick till att sova, äta frukost med barnen och sedan se dem åka iväg på kalas.

Jag passade på under tiden att handla för kvällen, städa undan lite och kolla lite innebandy på nätet.

Middagen vart lugn och helt okej. Lite trist att våra gäster inte vågade testa på "Guitar Hero", vi hade ju sett fram emot det, jag och barnen.

Därefter dusch för barnen, wipeout på tv samt lite "Guitar Hero" innan läggdags och saga....



Kan en dag bli lugnare??

Missade tyvärr SM-final matchen mellan Hv och Färjestad då vi hade besök just då.
1-2 i matcher nu och jag måste säga att nästa match är livsviktig för HV att vinna, blir det 1-3 i matcher så vänder dem aldrig det mot Färjestad som är för starka för att förlora tre raka matcher...
2-2 i matcher och det är öppen historia igen...

Lyckades tippa bra i distriktlags-SM då det vart dem finaler jag tippade. Kul för Västerbotten att vinna finalen dessutom mot Stockholm som brukar vara svårslagna i den åldern. Speciellt på HJ-sidan så vinner dem väldigt ofta...

Ska man slå Stockholm så är det i P15 åldern... sen blir det tuffare.



Kollade lite på filmerna från sörmlandslagen och DJ imponerade i sina matcher, finns många bra spelare där.
Förlusten mot Västerbotten i kvartsfinalen var rättvis på det jag såg men, man kan ju undre hur det hade gått om inte dem hade fått en felaktig straff som dem gjorde 6-4 på efter att Södermanland kommit tillbaks från 1-5 till 4-5 på 4-5 minuter.

HJ hade aldrig en chans mot östergötland i sista matchen, men då var det också klart redan att dem inte skulle gå vidare. Snacka om otur i matchen innan mot Uppland. Dem lyckas kvittera till 4-4 med drygt 2 minuter kvar av matchen innan Uppland (som coachades av Johannes Gustafsson, gammal Haninge, landslaget och Storvreta spelare) tog timeout i slutminuten, tog ut målvalkten och fick in segermålet med 10 sekunder kvar. Och Södermanlands backar hade 3 lägen att rensa bort bollen innan upplandspelaren slog till den in i mål. Bittert nog...

I Örebro Cupen vann Örebro Guld som väntat och den moraliska finalen var i semifinalen mot Falun där dem gick vidare på straffar.

I Eagle Floorball Cup vart det väntat final mellan rivalerna Skoghall och Sunnanå där Svenska Mästarna tog hem guldet efter en 4-1 seger.



I Warbergsspelen så vann göteborgslaget Landvetter finalen mot Tygriket.

Nu väntar nästa cuphelg med Tullinges påskcup bl.a. där vi är med.

Får se till att vi går in med bra fart in i cupen nu under veckan.
Vore skönt med bra resultat i helgen...

Snubblade även över en intressant sida där det stod om FBL09 - Floorball League 09.
Ett innebandy spel till hmm, PC tror jag.
Såg fint ut på bilderna och videoklippen.
Hoppas det inte bara blir landslag utan även klubblag med.
Ett demo väntas komma ut under året.
http://www.fbl-game.com/



Haha, Tribal Wars är konstant action varje minut man spelar... eller inte...
Man väljer att bygga upp sin lergruva, okej det tar en timme... bra och sen tar det 3 timmar innan jag har tillräkligt med stål för att bygga upp min mur som jag planerat... och så håller det på....
Kul på sitt sätt, men man går in, gör sitt val och sen går ut igen.
Kanske blir bättre ju mer man hunnit bygga upp kanske.... får se.. :)

Två veckor kvar till dels SM-finaldagen i Globen, men också till Innebandy ElitKonventet.
Har varit med på alla konvent dem haft, även Innebandy seminarium i Örebro 1996... :)
Dock sällan det är folk från Södermanland med där, ibland några från Nykvarn dock.
Att dem inte förstår hur bra den är, har ALLTID fått med mig hem nya tankar, insikter och idéer och massor med nytt material.



Denna gång ska jag lyssna på följande saker:
"Projekt Spelarutveckling" - Mattias Hjelmberg
"Analys av Herr-VM" - Kent Göransson, Herrlandslaget och Mikael Karlberg, FC Helsingborg
"Att Bygga vinnarkultur" - Ola Johansson, Edsbyn bandy
"Försvarsspel" - Kent Göransson, Herrlandslaget
"Anfallsspel" - Mikael Karlberg, FC Helsingborg
"Våga mer än du törs" - Inger Hansson
"Att träna världens bästa" - Calle Hageskog
"Inför SM-finalerna" - Janne Vaara, Damlandslaget och Kent Göransson, Herrlandslaget

Samt SM final Damer och Herrar!!!

Med andra ord en hel del intressant ämnen!!

Vet dessutom att förutom mig så kommer också P15-lagets distriktlagstränare Rikard Gårdman också vara där, får se om vi hamnar på samma föreläsningar...

Ny vecka, nya utmaningar!! - Nu kör vi!!

Varken jag eller du vinner matcher, utan det gör vi TILLSAMMANS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0