Elitkonventet - Dag 1

Bra fart på torsdagsträningen!!

3 mot 2 lägerna såg bra ut och det syns att fler och fler börjar få in rätt tänk i hur vi ska utnyttja dem kontringslägerna.

Två målspelet visade också prov på bra spel, även om sista tio så började backarna slarva lite, trötthet eller att dem vart lite för naiva kan diskuteras....

Vart även innebandy för mig med då jag fick hoppa in och spela med Telges damlag på deras träning efteråt. Tur att det var korta byten för dem kör man-man försvar..... :)

Fredag då och råkade sova 45 minuter för länge, så snabbt packa, göra sig klar och iväg mot Lidingö och Bosön. Frukost var det först när jag kom fram tre bussar och en tunnelbana (i 40 min) senare...
Dock tog resan bara rutn en timme tio minuter vilket inte var så illa.



Lugn frukost då jag var där nio och allt började kl tio först. Fick även tillgång till mitt rum direkt så man kunde lämna väskan på en gång.

Första föreläsningen var "Projekt spelarutveckling" som innebandyförbundet jobbar med just nu.
Intressant men väntar på att se vad dem kommer fram tillslut.

Andra föreläsningen "Analys av herr VM" med Mikael Karlberg, Helsingborg och Kent Göransson, Herrlandslaget var bra, dock hann vi inte riktigt gå på djupet men man fick en bra blick på hur varje nation spelade och hur Sverige tänkte inför matcherna mot dem.

  

God lunch därefter!! :)

Som tredje föreläsning väntade Ola Johansson från Edsbyn Bandy med "Att bygga Vinnarkultur" och den var bra, fick en hel del mumsbitar att tänka på. Dessutom verkar Ola också var en grym tränare med härlig personlighet samt bra meriter. Eller vad sägs som hans 22 år med bandy på elitnivå. 19 finaler, 3 semifinaler, 15 guld... :)



Därefter var det två pass med praktiska övningar, först "Försvarsspel" med Kent Göransson, som var bra och därefter "Anfallsspel" med Mikael Karlberg som var riktigt bra.

Känns dock som dagen gått lite för fort, lixom redan slut??....

Pubkväll väntar lite senare och lite mer innebandysnack...

En hel del kända ansikten med här dock, Peter Blombergsson och Håkan Ferngren som jag gick block 4 med förra året. Järlö och Wahman från Endre damlag, Rikard Gärdman från Nykvarn och distriktlaget, Stefan Hedlund f.d. Västerås m.fl....

Skaffade dessutom två böcker från SISU också..... så man har nått att läsa sen....

En bra första dag och imorgon smället dem med SM-finaler!!!

Knowledge is everything!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0